úterý 15. září 2009

Dovolená

Už jsme si potřebovali odpočinout - já, Pavel a Papuchálek. A proto já a Pavel jsme na dovolené ve Lhotce u Telče, papoušek je na dovolené u Lídy a Lucky. Původně to měla být dovolená celkově na 12 dní - tedy 8 dní pracovních a 4 dny z víkendů s tím, že na Vánoce se to nějak udělá, ale potom se mi dostala do ruky výplatní páska, kde bylo v kolonce "dovolená zbývá" napsané číslo 6. Tak jsem si vzpomněla, na chystací týden před svatbou a uklízecí týden po svatbě a došlo mi, že musí dojít k radikálnímu zkrácení. Takže jsme pryč na týden.
Papoušek nás postupem času začal dost štvát, ale on za to v podstatě nemůže. Jeho druh prostě hlasitě vřeští, i když si občas v návalu paranoi, která se obvykle dostavuje po tom, co mě mocným zobákem někam klovne, mám usilovný pocit, že to dělá naschvál. Na ten popud jsme se ho už i pokusili zbavit. Tedy né nijak fyzicky ani jsme mu "nedali svobodu" (což ale, myslím, udělali předchozí majitelé), ale projevila o něj zájem Lídina kamarádka Lucka a to tak velký, že se jí o něm i zdálo. Ten večer, kdy jsme ho měli odvést to byl nejhodnější a nejroztomilejší papoušek po sluncem. Tichounce si šveholil zvuky, které jsme na něj předtím dělali, hravě přeskakoval z bidýlka na bidýlko, nadšeně se ráchal ve vodě a mil si hlavičku a pořad po nás po očku koukal, aby vystihl chvíli, kdy mu věnujeme pozornost oba, aby předvedl vrchol svého umění. Podařilo se. Rozbrečela jsem se. Zůstal u nás. Teď ale máme další šanci - citové pouto se, jak doufám, týdenním odloučením zpřetrhá a Lucka se stane hrdou majitelkou Papuchálka. Doufám jen, že si to po tom týdnu nerozmyslí a nevrátí nám opeřence zpět s tím, že ani ona s dlouholetou chovatelskou zkušeností, něco takového ještě neviděla a nadále na to koukat nehodlá, o obvazování klovných ran nemluvě.
Naše dovolená probíhá daleko od jeho řevu a je tady moc krásně, i když zrovna není krásně. To se dá totiž krásně prolenošit den, takže některé večery si dost přejeme,aby další den pršelo. Ráno si pak řekneme "smutné :)" a zůstaneme v posteli. Pokrovní pokojíček na statku, který vede moc příjemný pán s rodinou, je moc útulný a teď když už je i úžasně zásobený - zelenina z domu, med a jablečno hruškový mošt pana Nováka, ovoce z trhu a chleba z Lídlu, není důvod vycházet skoro žádný. Předvčerejškem jsme byli na výletě a vrátili jsme se ošlehaní sluníčkem a větrem, ucaprtení a spokojení. Včera bylo nehezky, takže jsme zajeli do Maříže na keramiku a to bylo taky super.
Moc si to tu užívám a doufám, že to pro pracující lid není provokace ;).

Žádné komentáře:

Okomentovat